Liittymävertailu

Liittymävertailu kannattaa

Liittymävertailu kannattaa

Tiesitkö että puhelinliittymien vertaileminen voi tuoda jopa satojen eurojen säästön vuodessa?

Varsinkin perheissä joissa on paljon lapsia ja monta puhelinliittymää, voi säästö olla vuositasolla jopa yli tuhat euroa.

Puhelinliittymä kannattaa siis kilpailuttaa huolella ja säännöllisin väliajoin.

 

Mitä liittymävertailulla tarkoitetaan?

Liittymävertailulla tarkoitetaan nykyisen liittymän vertailua muiden vastaavien operaattoreiden hintoihin.

Kilpailu puhelinliittymä sektorilla on todella kovaa ja kuluttajan liittymästä kilpailee tällä hetkellä neljä suurta operaattoria.

Tämä kilpailuasetelma antaa käyttäjälle hyvät mahdollisuudet löytää omaan tarpeeseensa sopiva, edullinen liittymä.

Monella operaattorilla on tarjota käyttäjälle lisäksi liittymätarjous houkuttelevilla ominaisuuksilla.

Toimi näin:

Aloita liittymävertailu tarkistamalla ensin paljonko käytät nykyisin puheaikaa ja dataa sekä kuinka paljon lähetät kuukauden aikana viestejä. Näet nämä kaikki tiedot viimeisestä puhelinlaskun erittelyosasta.

Tämän jälkeen vertaa liittymää muiden operaattoreiden liittymäpaketteihin. Huomaat nopeasti onko joku tarjolla olevista liittymävaihtoehdoista nykyistä liittymääsi edullisempi.

Jos edullinen liittymä vertailun avulla löytyy, voit vaihtaa nykyisen liittymän halutessasi toiseen.

Sopimuksen täyttämisen jälkeen valitsemasi operaattori hoitaa puolestasi vanhan puhelinliittymäsopimuksen irtisanomisen ja numeron siirron.

Asiakas saa aina pitää oman nykyisen puhelinnumeronsa. Toki halutessaan hän saa vaihtaa puhelinnumeron toiseen.

 

Milloin liittymävertailu on ajankohtaista tehdä?

Liittymävertailu on hyvä tehdä tasaisin väliajoin esimerkiksi 1 vuoden välein.

Hinnat ja ominaisuudet puhelinliittymissä muuttuvat tiuhaan tahtiin ja kilpailu teleoperaattoreiden välillä on kovaa.

Monella operaattorilla on myös jopa kuukausittain vaihtuvia liittymätarjouksia, jotka kuluttajan kannattaa tarvittaessa hyödyntää.

Liittymävertailu on ajankohtaista jos:

  • Et ole tyytyväinen tämän hetkiseen puhelinliittymääsi
  • Puhelinliittymä on ollut käytössäsi jo yli vuoden
  • Haluaisit varmistaa ettet maksa nykyisestä puhelinliittymästäsi liikaa
  • Puhelinliittymän tarjousjakso on päättymässä muutaman viikon sisään
  • Puhelinliittymä sisältää sellaisia ominaisuuksia, joita et enää tarvitse
  • Puhelinliittymässä ei ole sellaisia ominaisuuksia, joita nykyisin tarvitsisit
  • Nettiyhteys pätkii
  • Etsit lapselle toisenlaista liittymää.

 

Onko liittymävertailu vaikeaa?

Ei ole.

Liittymävertailutaulukosta näet yhdellä silmäyksellä puhelinliittymät hintoineen ja ominaisuuksineen.

Puhelinliittymä vertailu on tehty kuluttajalle todella helpoksi ja nopeaksi.

Ainoat asiat joihin asiakkaan tulee kiinnittää huomiota on, miettiä millaisia ominaisuuksia hän puhelinliittymään tarvitsee.

Ovatko ne esimerkiksi rajaton puheaika ja netin käyttö? Vai kenties edulliset puhelut EU ja ETA-maihin? Niin ja tietenkin hinta!

 

Kuinka kauan uusi liittymä täytyy pitää?

Yleisesti ottaen teleoperaattorit tarjoavat liittymän ilman määräaikaisuutta tai *kytkykauppaa.

Tarkista kuitenkin aina ennen sopimuksen hyväksymistä teleoperaattorin liittymäehdot.

*Kytkykaupalla tarkoitetaan kahden tuotteen tai tuotteen ja palvelun sitomista yhdeksi paketiksi. Esimerkiksi asiakas voi ostaa osamaksulla matkapuhelimen, mutta hänen ei tarvitse ottaa siihen samalta operaattorilta liittymää, ellei hän halua.