Puhelinliittymä

puhelinliittymä

Puhelinliittymä on helpointa valita netistä

Puhelimen käyttö on jokaisen henkilön kohdalla hieman erilaista. Toinen tarvitsee nopean nettiyhteyden rajattomalla puheajalla ja tekstiviesteillä. Toiselle tärkeää on vain perusliittymän vaivaton käyttö, jossa puheaika ja viestittely laskutetaan käytön mukaan. Osa etsii liittymää lapselle ja osa tarvitsee puhelinta työkäyttöön, jolloin puheluita tulee päivän aikana myös ulkomaille. Kuten huomataan, ei ole vain yhtä selkeää puhelinliittymää mitä voisi suositella kaikille ja onneksi myös valinnanvaraa löytyy. Jokainen käyttäjä saa valita juuri sellaisen puhelinliittymän joka helpottamaan arjen ja vapaa-ajan sujumista sekä on hinnaltaan mahdollisimman edullinen.

Puhelinliittymä on mutkattominta valita itse netistä, koska tällöin saa rauhassa miettiä millainen liittymä sopii juuri omaan käyttöön ilman myyjän vakuuttelevia puheita. Jokainen meistä osaa itse arvioida millaisen liittymän itse tai muut perheenjäsenet tarvitsee.

Puhelinliittymän valintaan ja vertailuun löytyy RadioMega.fi etusivulta selkeä liittymävertailutaulukko. Taulukon avulla pystyy nopeasti hahmottamaan mitä liittymävaihtoehtoja on tarjolla ja miltä operaattorilta löytyy itselle sekä muille perheenjäsenille paras ja halvin puhelinliittymä.

Sivustolla esitellään kaikkien neljän suurimman teleoperaattorin voimassa olevat liittymät ja liittymätarjoukset. Kyseisestä taulukosta löytyy Telia liittymät, DNA liittymät, Elisa liittymät ja Moi liittymät. Taulukko päivittyy automaattisesti, joten käyttäjä voi olla varma ettei taulukossa ole vanhentunutta tietoa. Puhelinliittymä sopivilla ominaisuuksilla löytyy helposti liittymävertailun avulla ja kun sopiva liittymä löytyy, valitset vain kyseisen operaattorin ja täytät annetut tiedot.

 

Kuinka usein puhelinliittymä tulisi vaihtaa?

Puhelinliittymä olisi suositeltavaa vaihtaa tai ainakin tarkistaa noin vuoden välein, toki aikaisemminkin.

Syitä miksi puhelinliittymä on aihetta vaihtaa ovat muun muassa liittymän tarjousjakson päättyminen, liian korkea hinta, tyytymättömyys puheliittymän ominaisuuksiin tai heikko nettiyhteys. Osa haluaa myös ottaa kaikille perheenjäsenille liittymän samasta paikasta.

Puhelinliittymiä löytyy laidasta laitaan hyvillä tarjouksilla ja nopeilla nettiyhteyksillä, joten huonoa liittymää ei kannata pitää, jos se ei toimi odotetulla tavalla. Useimmissa puhelinliittymissä ei ole määräaikaisuutta, joten liittymän voi vaihtaa toiseen niin halutessaan.

 

Miten puhelinliittymä vaihdetaan toiseen?

Puhelinliittymän vaihtaminen toiseen on tehty käyttäjälle mahdollisimman helpoksi.

Kun käyttäjä on valinnut sopivan liittymän, hän siirtyy täyttämään tiedot operaattorin sivuille. Kun kaikki on kunnossa, operaattori irtisanoo nykyisen liittymän asiakkaan puolesta ja pyytää numeron siirtoa. Asiakas saa postitse tai halutessaan sähköisesti SIM-kortin, jonka hän laittaa puhelimeen, kun liittymä on siirtynyt valitulle operaattorille. Asiakas saa tästä aikaisemmin tiedon viestillä. Siirtoon asti asiakkaalla on käytössään vanha liittymä ilman katkoksia. Olemassa olevan puhelinnumeron saa aina pitää, vaikka operaattori vaihtuu. Halutessaan asiakas toki saa vaihtaa puhelinnumeron toiseen.